Kad je vaspitanje i obrazovanje u pitanju, roditelji to čine najbolje što mogu, ali u vrtićima je zaposleno stručno osoblje sastavljeno od vaspitača, pedagoga, psihologa koji bi trebalo da nas usmere bolje nego što bi to roditelji učinili. Stoga, evo nekih od osobina koje stičemo u vrtiću, a korisne su za celi život.
Disciplina i odgovornost
Prvo što učimo jesu radne navike. Svakodnevnim usmerenim aktivnostima kojima osoblje vrtića razvija naše intelektualne, kognitivne i motorne sposobnosti stičemo osećaj discipline i poštovanja pravila, te stičemo naviku učenja i rada koja se zadržava tokom celog života.
Društvenost
Jedna od osnovnih osobina koje stičemo u vrtiću, a koja je deci odgajanoj kod kuće u većoj ili manjoj meri uskraćena, jeste potreba za socijalizacijom i deljenjem vremena i prostora sa drugim ljudima. Osim toga, dete u vrtiću stiče, a kao odrastao čovek koristi, pozitivan osećaj za deljenje onoga što je njegovo sa drugima, čime se eliminiše sebičnost i istovremeno kreira ličnost koju će i drugi rado prihvatiti u društvu i zavoleti.
Komunikativnost
U vrtiću stičemo veštine komunikacije, i to: sa decom koja vrtić pohađaju, osobljem vrtića, kao i roditeljima druge dece. Još u vrtiću stičemo ispravan način komunikacije koji nas uči da, iako je važno šta kažemo, važan je i način na koji poruku prenesemo.
Samostalnost i samosvesnost
Verovali ili ne samostalnost stičemo još u vrtiću. Time što se deci prepuštaju radnje kao što je samostalno oblačenje, obuvanje, obavljanje lične higijene, dete stiče potvrdu da samostalno može obaviti sve aktivnosti koje se pred njim nalaze. Ovo ne samo da je potvrda njegove ličnosti, nego mu i podstiče samopouzdanje i sveopšte zadovoljstvo samim sobom. To praktično znači da dete postaje samosvesno i stiče jednu pozitivnu sliku o sebi.
Jednakost i ravnopravnost
Ono što bi obavezno trebalo da ponesemo iz vrtića jesu osnove demokratije, odnosno jednakost i ravnopravnost sa svim ljudima nezavisno od njihovog pola, intelektualnih sposobnosti, fizičkih predispozicija, karakternih osobina, socijalnog statusa ili etničke, verske i rasne pripadnosti.
Empatija
Između ostalog, deca razvijaju empatiju kao osećaj za emotivno stanje drugih, brigu o drugoj deci, te zaštitnički stav starijih prema mlađima.
Intelektualne i druge sposobnosti
U vriću takođe stičemo neka od svojih prvih saznanja o svetu koji nas okružuje, postavljaju nam se prve zagonetke, kreiramo svoja prva remek dela, bavimo se fiskulturom. Sve ovo utiče na razvoj naših intelektualnih, motornih, kreativnih sposobnosti. Važno je reći da u vrtiću stičemo i svoja prva saznanja o pravilnoj i zdravoj ishrani, koja je višestruko korisna za zdravlje i stil života koji ćemo voditi kasnije.